اگر به دلیل فیلتر بودن فیس بوک در ایران، این شبکه اجتماعی قدرتمند رو نادیده بگیریم ، اینستاگرام مهمترین شبکه اجتماعی برای مشاغل است تا جایی که بسیاری از مشاغل و مارکت های جدید از اینستاگرام به عنوان کانال اصلی بازاریابی خودشون استفاده میکنند.
در سال های اخیر، اینستاگرام از یک برنامه اشتراک عکس به یک برنامه ی گفتگو محور تغییر رویه داد و باعث شد اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی فراتر بشه و حتی کسانی رو که علاقه ای به استفاده از محیط های مجازی رو ندارند به استفاده از این برنامه تشویق شوند پس جای تعجبی نداره اگر مشاغل امروزی تاکید دارند که بخش بیشتری از بازاریابی خودشون رو در اینستاگرام پیاده سازی کنند.
بازاریابی اینستاگرام چیست؟
بازاریابی در اینستاگرام چیزی نیست جز فعالیت برندهای تجاری و مشاغل در این برنامه و به اشتراک گذاری محصولات خودشون در قالب تصاویر ، ویدیو ، متن با استفاده از ابزار های این شبکه اجتماعی برای مخاطبین پر تعداد این برنامه است و شاید بیشتر اسم این بازاریابی رو با اسم اینستاگرام مارکتینگ یا اینستا مارکتینگ شنیده باشید که هیچ تفاوتی در اصل موضوع نداره و فقط نام لاتین بازاریابی اینستاگرام هست.
چرا اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی امروز است؟
در حالی که اینستاگرام عمر کمتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد ، اما محبوبیت اون در چند سال گذشته باعث شده که بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار برند خودشون رو در این شبکه اجتماعی پر طرفدار تبلیغ کنند، در ادامه به چند دلیل مهم محبوبیت بازاریابی در اینستاگرام می پردازیم:
۱- همیشه در دسترس ، بیشتر از همه
۵۷% درصد از کاربران اینستاگرام هر روز به این شبکه اجتماعی سر میزنند و ۳۵ درصد بیشتر از چند بار در روز این کار رو تکرار میکنند ، در واقع نرخ تعامل اینستاگرام در حال حاضر ۱۵ برابر بیشتر از توییتر و ۲۰ برابر بیشتر از فیس بوک است و چنین فاصله ای زیادی در نرخ تعامل کاربران باعث گسترش بازاریابی در اینستاگرام شده است.
۲- فروش بالا ، مناسب برای تجارت الکترونیک
طبق نظرسنجی های صورت گرفته معمولا کاربران اینستاگرام اشتیاق خوبی برای خرید دارند ، البته این آمار شاید در کشور عزیز خودمون ایران یکم کمتر باشه ولی در مجموع حدود ۷۲% از کاربران اینستاگرام اظهار داشتند که بعد از مشاهده تبلیغات محصولاتی که مورد علاقه اونها بوده اقدام به خرید کرده اند. همچنین کارکردن و به اشتراک گذاری محصولات برای برندهای تجاری به صورت بصیری در محیط اینستاگرام بسیار راحتر از روش های دیگر بازاریابیست.
۳- ابزار مناسب برای بازاریابی
اینستاگرام هم از این فرصت مناسب استفاده کرد و بخشی از تمرکز خودش رو به بازاریابی و مشاغل فعال در این شبکه اجتماعی قرار داد و بخش های جدیدی برای تحلیل اینستاگرام و ابزار شغلی معرفی کرده است ، این امکانات تبلیغات رو بسیار آسانتر از قبل کرده ، با استفاده از این ابزار که حتما به صورت جداگانه به استفاده از اون خواهیم پرداخت امکانات متفاوتی رو به بازاریاب ها میدهد که بتوانند با استفاده از لینک ها و پست های قابل فروش به بازاریابی بپردازند و درک بهتری از بازایابی در اینستاگرام داشته باشند.
۴- افراد سرشناس و شناخته شده ، میانبر تبلیغات
افرادی هستند که در پروفایل های اینستاگرام خود محتوای منحصر به فرد و خلاقانه ای رو منتشر میکنند و همین امر باعث میشه که افراد زیادی جذب محتواهای تولیدی این افراد شوند و اصلاحا اونها رو فالو یا دنبال کنند، و پس اگر به بازاریابی در اینستاگرام مطمین نیستید می تونید ساده ترین راه بازاریابی با بازده بالا رو انتخاب کنید و تبلیغات خودتون رو با سپردن به پیج های افراد سرشناس یا شناخته شده انجام دهید البته مطمینن این تبلیغات بدون هزینه هم نخواهد بود.
۵- محیط ساده و کاربر پسند
شاید شما هم از اون دسته از مخاطبین اینستاگرام باشید که حداقل خواستید یک موضوع کوچک رو توی اینستاگرام ببیند ولی یکبار متوجه شدید که شاید تا ساعت ها در حال مشاهده تصاویر و ویدیو های و استفاده از این برنامه هستید ،مطمینا اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی فعال با این خصوصیات نیست ولی رابط کاربری ساده و محیط جذاب اینستاگرام برای کاربران در پیمایش تصاویر ، ویدیو ها باعث شده که کاربران براحتی جذب محیط این برنامه شوند و از استفاده از اون لذت ببرند.
۶- هشتگ ، فرمول راحت برای رسیدن به محتوای دلخواه
اینستاگرام هم مثل سایر شبکه های اجتماعی از قابلیت هشنگ پشتیبانی میکند ، هشتگ ها جستجو رو برای مخاطبین راحتر میکنند و شما می تونید با جستجوی هشتگ مورد نظر خودتون به مطالبی مورد نظر خودتون دست پیدا کنید و یا حتی مطالب خودتون رو با اضافه کردن هشتگ های مورد نظر خودتون در دسترس سایر کاربران قرار دهید .
البته در بازاریابی تعداد هشتگ ها خیلی مهمه و استفاده از هشتگ های نامناسب و زیاد حتی میدونه نتیجه عکس داشته باشد و مخاطبین رو از شما دور کنه پس بهتر هستش که بین ۵ تا ۱۰ هشتگ مناسب و محبوب برای بازاریابی خودتون استفاده کنید
با استفاده از تجربه مشاوران ما، با خیال راحت انتخاب کنید
تاکنون نظری ارسال نشده است